Polski English Deutch wyjście strona główna
 
  jesteś tutaj: nadzieja.pl > e-Biblia > problemy    
 

Z N A N E
PROBLEMY

 
 

Dziękujemy, że zajrzałeś na tę stronę. Znajdziesz tu znane opisy problemów z użytkowaniem programu , wraz z rozwiązaniami. Zespół zajmujący się przygotowywaniem materiałów oraz nasz programista dołożyli wszelkich starań, aby produkt działał poprawnie. Jednakże, jak do każdej ludzkiej pracy, wkraść się mogą błędy. Podajemy, jakie są nam znane i były sygnalizowane przez użytkowników.

PROBLEM 1: W okienku Biblii, Multimediów i Książek czasami nie widać pasków przewijania.

Rozwiązanie 1:

1. Umieść kursor myszy na prawej krawędzi okna,
2. Kliknij i przytrzymaj lewy klawisz myszki,
3. Zwiększ szerokość okna, aby zobaczyć paski przewijania.

Rozwiązanie 2:

1. Włącz przycisk zawijania wierszy.

Kliknij i przytrzymaj lewy klawisz myszki na prwej krawędzi okna.

  Zwiększ minimalnie szerokość okna; ujrzysz paski przewijania.

PROBLEM 2: Plik instalacyjny programu nie uruchamia się lub wyświetla komunikat błędu. (błąd dotyczy wersji wcześniejszych niż 3.0.0)

Rozwiązanie:

Nazwa pliku instalacyjnego (.exe) składała się w wersjach wcześniejszych z 15 znaków i była skonstruowana poprawnie. Dla wersji 2.3.0 były to następujące nazwy:
1. „e-b_230_pl_full” (polski)
2. „e-b_230_en_full” (angielski).

Nowsze wersje programu (od 3.x.x) mają nazwy dłuższe, które także mogą być dowolnie modyfikowane, o czym poniżej.

Aby pozbyć się komunikatu, iż aplikacja nie da się zainstalować należy skrócić nazwę pliku tak, aby miała mniej niż 15 znaków, a nawet nie przekraczała 8. Nazwa może mieć wtedy następującą postać: „e-b_pl” czy „e-b_en”.
Prosimy pamiętać, iż w systemie MS Windows znane rozszerzenia plików mogą nie być wyświetlane. Gdyby jednak były, po podanych propozycjach nowych nazw bezwzględnie należy wpisać rozszerzenie „.exe” tak, aby plik wyglądał na przykład tak: „e-b_pl.exe”.

PROBLEM 3: Po zainstalowaniu programu , a następnie jego usunięciu z systemu (program usuwający lub deinstalacja) i próbie ponownej instalacji, wyświetla się komunikat błędu. (błąd dotyczy wersji wcześniejszych niż 3.0.0)

Rozwiązanie 1:

1. Zamknij wszystkie aplikacje (programy) i zrestartuj system. Następnie dokonaj ponownej instalacji.

Rozwiązanie 2:

1. Zmień nazwę pliku instalacyjnego na krótszą (patrz rozwiązanie problemu nr 2; opisany powyżej).

PROBLEM 4: Najnowsza wersja programu nie uruchamia się w Windows 95 lub wyświetla w okienku komunikat o błędzie.

Rozwiązanie:

Niestety, od wersji 3.0.0 program nie współpracuje prawidłowo z Windows 95. Związane to jest z zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, których starsze „okienka” jeszcze w owym czasie nie wspierały. Praktycznie uniemożliwia to pracę z programem.

PROBLEM 5: Po zainstalowaniu na wersji 2.3.0 wersji 3.1.0 program nie zachował wcześniejszych ustawień.

Rozwiązanie:

Wszystkie nowe wersje programu są przygotowywane tak, aby można było instalować nową wersję na starą. Z powodu jednak znacznych modyfikacji od wersji 3.x.x, nie zaleca się instalować ich na stare wersje, gdyż ustawienia nie zostaną odczytane. Plik starych ustawień nie zostanie jednak usunięty. Natomiast od wersji 3.0.0 nowe wersje można instalować na na stare pod warunkiem, że są to wersje 3.x.x. Stare ustawienia będą zachowane wtedy dla wszystkich użytkowników i żadne dane nie zostaną utracone.

PROBLEM 6: Nie włącza się cieniowanie pasków narzędzi. (błąd dotyczy instalacji wersji 3.2.0 na starsze wersje aplikacji)

Rozwiązanie:

Nowy wygląd nie włącza się, ponieważ ustawienia odczytywane są ze starej wersji pliku ustawień. Nowa instalacja programu nie nadpisuje tego pliku. Jeśli instalujesz program po raz pierwszy takie problemy nie wystąpią, gdyż korzysta on z nowych ustawień z nowej instalacji.
Aby włączyć cieniowanie uruchom menu Narzędzia -> Właściwości lub użyj kombinacji klawiszy Ctrl+W, przejdź do pozycji „Wygląd aplikacji”, a tam zmień wygląd elementów aplikacji na „Cieniowany”. Zatwierdź zmiany klawiszem „OK”.

PROBLEM 7: Kiedy jestem podłączony do Internetu, czasami pokazuje się w dolnym prawym rogu ekranu okienko z komunikatem. Czy program monitoruje to, co robię w komputerze?

Rozwiązanie:

Jeśli jesteś podłączony do Internetu, to po uruchomieniu próbuje zlokalizować serwer NADZIEJA.PL i jeśli zdoła się połączyć, pobiera informacje. Następnie porównuje kody poprzedniego i nowego komunikatu, a potem decyduje czy nowy ma zostać wyświetlony. Wiadomość jest wyświetlana jednokrotnie, w dolnym prawym rogu ekranu, przez 30 sek. Kliknięcie na niej zamyka okno wiadomości.

Podczas tego połączenia nie są przesyłane żadne dane o twoim komputerze do serwisu NADZIEJA.PL, gdyż nie jest programem typu spyware.

Skontaktuj się z naszym PROGRAMISTĄ, aby zgłosić wszelkie uwagi i problemy dotyczące programu. Możesz użyć formularza, aby wysłać mu swój komentarz/pytanie:

Twój komentarz/pytanie

można śmiało pisać z polskimi znakami

[FrontPage Save Results Component]

Wpisz treść
swego listu
do programisty


    Napisz, jak można się z tobą skontaktować
Imię i nazwisko * lub pseudonim
E-mail * np. kowalski@poczta.pl
ICQ np. #12345678
Telefon np.: 022-1234567
Fax np. 022-1234567
nie spamuj!

* - pole wymagane

Proszę o kontakt ze mną tak szybko, jak to jest tylko możliwe.

 

Zbierane informacje nie naruszają ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883, 1997 r.) i nie będą wykorzystywane w celach marketingowych, ani odsprzedawane. Wypełnienie formularza jest zgodą na przetwarzanie informacji o tobie w bazie danych programisty Chrześcijańskiego Serwisu NADZIEJA.PL. Masz prawo wglądu w swoje dane i ich poprawiania, a także możesz wnieść żądanie o zaprzestanie ich wykorzystywania.

Jeśli potrzebujesz dodatkowych wyjaśnień, masz jakieś wątpliwości, pragniesz podzielić się uwagami, możesz skontaktować się z naszym ADMINISTRATOREM serwisu pod numerem jego telefonu w Warszawie:
(+4822) 7292880, czynnym całą dobę.

[POWRÓT]

 
 

[w górę]

 
 

główna | pastor | lekarz | zielarz | rodzina | uzależnienia | kuchnia | sklep
radio
| tematy | książki | czytelnia | modlitwa | infoBiblia | pytania | studia | SMS-y
teksty | historia | księga gości | tapety | ułatwienia | technikalia | e-Biblia | lekcje
do pobrania
| mapa | szukaj | autorzy | nota prawna | zmiany | wyjście

 
 



 

© 1999-2003 NADZIEJA.PL Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Bank: BPH PBK VI/O w Warszawie, PLN: 11 1060 0076 0000 3200 0074 4691
Bank Swift ref. BPH KPL PK